Portfolio

Logo en huisstijl Ronald Hoevenaars

Een mooi proces, van brandcreatie naar een volledige huisstijl.

Logo, visitekaartje, briefpapier (Word template), powerpoint, LinkedIn visuals, CV, propositie, portfolio.

Brand manual Skoon

Nadat de meeste onderdelen van de huisstijl waren afgerond, ontstond de behoefte aan een brand manual.

Alle middelen die tot nu toe ontwikkeld zijn, staan hierin beschreven.

Powerpoint Sharper

Op basis van een bestaand logo en website (nog geen brand manual voorhanden) de vertaalslag naar een powerpoint template gemaakt. Hiermee is de eerste stap gezet naar een meer uitgebreide huisstijl.

Marketing canvas

Een marketing canvas is in basis een enorm saai ding. Aan mij de taak om van iets saais een interessant en visueel aantrekkelijk ontwerp te maken zonder de werking van het canvas aan te tasten. Want als je je product of dienst aan de man wilt brengen, zul je toch ook de lezer moeten overhalen. En dat gaat beter met goede vormgeving.

Boekcover DFM

Huug Wiersma schreef het boek ‘DFM – De Menselijke kant van managen’. De illustratie is een combinatie van een strak en zakelijk gebouw maar met een schilderachtig uiterlijk. Het zakelijke enerzijds en schilderachtig anderzijds, visualiseert zakelijk en menselijk ineen.

Restyling KOC Nijmegen

Voor stichting KOC (kinderoncologisch centrum) Nijmegen heb ik de huisstijl vernieuwd. Dit houdt in dat het bestaande logo niet meer voldeed, evenals briefpapier, website, etc. Ook is er een iPad achtergrond gerealiseerd.

Sinds het Maxima Medisch Centrum is geopend inUtrecht, is de afdeling in het Radbout gesloten. Hiermee is ook de stichting opgeheven. Maar dit neemt niet weg dat ik trots ben op de restyling.

Huisstijl Wilhelmina

Als mantelzorger ben je een steun en toeverlaat voor de ouderen en familie. Zorg is persoonlijk en warm. Wilhelmina zorgt écht voor haar ‘oudjes’. Lief, zorgzaam en betrokken. De kernwaarden van Wilhelmia zijn verpakt in het logo en flyers.

Huisstijl Kopano

Kopano levert strategisch advies en interim management diensten aan middelgrote tot grote organisaties die voor complexe informatie en ICT vraagstukken staan. Een heldere en duidelijk website waarin in een oogopslag duidelijk is wat Kopano doet. Persoonlijk touch zit in het beeldmerk, de keuze van de naam en persoonlijke voorkeur van kleur.

Rapporten OBS De Venen

Vanuit de school de explicite vraag om drie rapporten te ontwerpen zodat er ook visueel een onderscheid wordt gemaakt tussen onder-, midden en bovenbouw. De groei van het kind wordt weerspiegeld in groei van leren lezen, leren schrijven en leren omgaan met digitale middelen.

Binnenin het rapport, naast uiteraard de cijfers en voortgang, ook de mogelijkheid om de ontwikkeling van het kind vast te leggen met een jaarlijkse tekening, groepsfoto en last but not least een brief van de directeur bij het verlaten van de school.

Restyling logo

Dit logo is in basis niet heel veel veranderd. In de oude vorm waren de letters niet meer leesbaar als het logo werd verkleind. Door de tekst net even anders neer te zetten, kon ik het font vergroten en hierdoor de leesbaarheid vergroten als het logo wordt verkleind.

Huisstijl Westeinde Management

Voor Westeinde Management heb ik een huisstijl ontwikkelt en een eenvoudige website gemaakt.

Voor WM een kans om zich op juiste wijze te presenteren aan geïnteresseerden.

Huisstijl QualityTrain

QualityTrain is de plek voor coaching en training. Ook hiervoor heb ik het oude logo onderhandel genomen. Daaraan vast gekoppeld een huisstijl en website. Een fris en nieuwe identiteit zodat QualityTrain weer jaren vooruit kan.

Opmaak Numactueel SPIE

Voor Numac heb ik een aantal jaar de NUMACtueel mogen maken. Toen SPIE Numac overnam, was er sprake van een overgangsperiode. In deze periode heb ik de cover van de Numactueel getuned zodat ook SPIE duidelijk naar voren kwam.

Huisstijl SteelBrothers

Steel Brothers is een Land Rover verhuurbedrijf die ook prachtige reizen verzorgd. Voor SB heb ik een logo, huisstijl, website en diverse printuitingen gemaakt.

Huisstijl Pareer

Pareer is een bedrijf gespecialiseerd in brandbeveiliging en compartimentering. De combinatie van deze twee onderdelen zie je terug in het beeldmerk. De kleur paars is een explicite vraag van de opdrachtgever er werkt erg goed in dit ontwerp.

Ontwerp A3 krant UWAssisstent

Via Aalders Tekst de opdracht om een A3 krant te ontwikkelingen die bij ruim 20 vestigingen komt te liggen door heel Nederland. In deze krant verschillende informatie die betrekkingen hebben op de serviceverlening van UWAssistent. Ook voor deze opdracht lag de uitdaging in een stijl te ontwikkelen voor deze krant. Naast een website en folder zijn er nog niet veel andere communicatie uitingen voor UWAssistent ontwikkeld.